Teoriundervisning

Svæveflyvecertifikat - Teoriundervisning

Når vejret udenfor bliver gråt, åbner vi døren til vores teoriundervisning som forbereder dig på fremtiden som pilot. Velkommen til vores intensive teoriundervisning – din vej til svæveflyvningens verden.

Hvorfor teori i vinterperioden?

Sommeren bruger vi til at flyve og derfor er vinteren perfekt til at undervise i teori.

Vejret giver dig mulighed for at fordybe dig i de grundlæggende aspekter af svæveflyvning. Med vores teoriundervisning får du:

• 9 Essentielle Fag: Vores omfattende teorikursus dækker alt, hvad du behøver at vide om svæveflyvning.
  • Forudsætning: Hvert fag har sin egen teoriprøve, og vores mål er klare – at få dig til at bestå dem alle, så du er klar til at kunne færdiggøre dit svæveflyvecertifikat.
  • Fleksibilitet: Vi forstår, at livet er travlt. Derfor tilbyder vi prøver både midt i teoriperioden og efter afslutningen af kurset, så du har mulighed for at opnå de resultater, du ønsker.
  • Bedre forståelse: Med teorien i bagagen vil du forstå svæveflyvning på et dybere niveau, og det vil gøre din praktiske træning mere meningsfuld og givende.

Dit vej til certifikatet begynder her

Klar til at tage springet? Tilmeld dig vores teoriundervisning og tag det første skridt mod at flyve højt i foråret.

Svæveflyvecertifikat - Teoriundervisning

Den teoretiske del a uddannelsen består af 9 fag:

• Luftfartsret
  • Menneskelig ydeevne og begrænsninger
  • Meteorologi
  • Kommunikation
  • Flyvepræstation og -planlægning
  • Navigation
  • Generel viden om luftfartøjer
  • Flyveprincipper
  • Operationelle procedurer

Tag kontrol over din drøm om flyvning

Tilmeld dig nu og begynd din rejse nye højder.

Forstå Svæveflyvningen i dybden

Vores erfarne instruktører og omfattende undervisningsmaterialer vil guide dig gennem hver fase af din teoriundervisning. Vi gør dig klar til at få det meste ud af din praktiske flyvning og opleve svæveflyvningens sande magi.

Dine drømme skal ikke vente - Start rejsen i dag!

Ny viden venter på dig. Bliv medlem og vær med på teoriholdet og lad os hjælpe dig med at tage dine drømme til nye højder.

Klik her for tilmelding:

Så kom til introduktionsdag søndag 28. april og bliv klogere på, hvad svæveflyvning går ud på, hør mere om mulighederne og få svar på alle dine spørgsmål.